Perú_Aguas Calientes; el Poble del Machu Picchu

El poble del Machu Picchu és Aguas Calientes ja que és poble més proper a la Ciutadella però d’aquí a poc temps Santa Teresa es guanyarà un lloc als mapes turístics com a opció per anar a la Ciutat Sagrada.

La nostra ruta cap al Machu Picchu va suposar dos dies. El primer dia va ser de Ollanta a Santa Teresa i el segons de Santa Teresa a Aguas Calientes. La veritat és que es pot fer tot en un dia però com que nosaltres hi vam anar en temporada de pluges (gener) i a Cusco ningú t’informa si la carretera estarà tallada per esllavissades de terra (m’imagino que perquè no els agrada gaire que facis la ruta no convencional) vam agafar l’entrada al Machu Picchu amb un dia de seguretat, per si a cas. Resulta que no ens hagués fet falta i llavors ens va sobrar un dia que enlloc de passar-lo a Aguas Calientes, un poble molt turístic, vam decidir fer descans a Santa Teresa.

La veritat és que turísticament parlant no hi ha gran cosa a fer tret d’anar a les agües termals per s./5. No sé com estaven perquè no hi vam anar però si que sé que son unes de les més econòmiques que van sentir. Nosaltres vam dedicar el dia a descansar i a relacionar-nos amb la gent.

L’on demà va començar la ruta que ja hem explicat a “Anar al Machu Picchu” per arribar a Aguas Calientes. Un dels pobles més pocs atractius que he vist mai. Ple i preparat 100% per al guiri. Els preus son cars però sempre es pot trobar una alternativa. Nosaltres en vam trobar dues, dormir al càmping per s./15 la tenda, sense aigua calenta o en una casa al Carrer Imperio de los Incas, que la dona havia habilitat la part de dalt per turisme i oferia una habitació doble per s./30 amb bany a fora i amb aigua calenta. Lo bo, que érem els únics inquilins, per tant era tota la planta per nosaltres. Davant de la casa hi ha les vies del tren i per darrera hi passa el riu Vilcanota, teníem un paisatge espectacular per la finestra però una sorollada que dormíem de lo cansats que estàvem.

Què fer a Aguas Calientes? doncs per s./15 pots anar a les termes, on t’hi trobaràs el 95% dels turistes, així que m’imagino que no hi ha gaire intimitat. Al carrer principal, l’avenida Pachacutec pots fer un 4×1 en cerveses per s./20 i posar al dia la lectura pel Machu Picchu o la llibreta de ruta. I si vols menjar, els nostres amics els mercats on per s./7 pots triar diversos plats i del més complert.

La veritat és que poca cosa més. La plaça de la Municipalitat amb el Mercat i l’Església, i-Perú i el Instituto Nacional de Cultura. El Museo de Sitio Manuel Chávez Ballón per s./20 o el jardí botànic del Instituto Nacional de Cultura del Cusco,  he de confessar que nosaltres no vam visitar res.